25 Aralık 2008 Perşembe

öküz ölünce badem gözlü olurmuş


Biz böyle bir milletiz.

Değerlerimizi sadece ve sadece kaybedince anlıyoruz.

ben ilk tv de tanıştım karagöz hacivatla...

ramazan ayında iftara yakın bir saatte çıkardı.

Üç kardeş dizilirdik ekran karşısına

hacivatın alaycı ve kızdıran gazelleri

karagözün saf görünen ama taşı gediğine koyan cevapları güldürürdü bizi.

Şimdi yunanistan hacivatla karagözün patentini almak için başvuruda bulunmuş.

Kimdir karagöz ve hacivat

bunu oynatan kişi kimdir

nasıl bir sanat dalıdır bu

sanat dalı mıdır yoksa

osmanlı mı keşfetmiştir bu gölge oyununu

yoksa başka bir ülkeden mi etkilenilmiştir..

özel ilgisi olan kişiler bunların cevaplarını biliyodur elbet

ama millet olarak bilmek lazım değil mi bir şeye milli değerimiz demek için.

ben bu haberi duyunca çok üzüldüm birileri sizin olanı elinizden almaya kalkınca duyacağınız hüzünle aynı bu...

ama sorsan yunanistanın daha çok hakkı gibi geliyo bana

1000 yıllık kültürümüzde var bizim hacivatla karagöz

yunanistanın kültürüne baksan geçmişi anca 100 yıldır.

ama onlar bizden daha çok biliyor hacivatla karagözü ,o kadar değer veriyorlar ki patentini almak için başvuruda bulunmuş adamlar...

Biz tarihiyle kültürüyle övünen türk milleti ancak kaybedince ya da birileri çıkıp elimizden almaya kalkınca sahiplenmeye çalışıyoruz değerlerimizi...

ben nolcak burası türkiye laflarını duymak istemiyorum artık.

Güzel kültürümüze ,güzel geleneklerimize güzel insanımıza güzel vatanımıza sahip çıkalım

Hiç yorum yok: