6 Nisan 2009 Pazartesi

KÖSTEBEĞİN EZİMETİ

Dün maaile dağa gitmeye çalıştık.
Uyandığımda hava çok güzeldi.Nasıl temizlik yapasım geldi anlatamam.Erkenden kalktım .Kışın
kötü izlerini silmek için evde köklü bir temizliğe başladım.
Muhterem kayınvalidem dağa gidip dağ havası almak istemiş.Aradı.Hamurişleri yapmış mis gibi...Bunu duyan oğlunu dağa gitmeye ikna etti tabii.Erkeklerin aklını hep lezzetli yemeklerle çeleceksin .70 yaşında kadın işi biliyo tabii.
Bense temizlik modundayım.Asla dağa falan gitmek istemiyorum
Eşim de beni ikna etmek için çocukları kullanıyo.ÇAKAL.
Çocuklara dedim siz babanla babaannenle gidin çok eğleneceksiniz.Bende tek başıma krallığımda misler gibi temizlik yapacağım.
Minik dudaklar büküldü "ama anne sen olmazsan biz naparız"
Çocuklarımın neşesine katılma isteği temizlik isteğimden ağır bastı tabii ...
BENİ DE İKNA ETTİLER.
Bende küçük kızları mutfağa davet ettim.Günlerdir yapamadığımız köstebek pastayı yaptık.
Tarifte tutarsızlıklar vardı kendimden de bi şeyler eklemek zorunda kaldım.
Küçük yardımcılarım mutfağı talan edip mikseri bozduktan sonra ,sessizce görev bölgesinden çekildiler.
Keki yanmaktan son anda kurtardım
Ortadan ikiye keserken kızlarım büyücüymüşüm gibi bana bakıyorlardı.Gözgöze geldik.Bakışlarını kaçırdılar.Suçlular,meraklılar,kekin ikiye kesildiğini hayatlarında ilk kez görüyorlar,küçücükler ve çok tatlılar..........
Köstebeği güç bela yaptık kalıba koyduk,termoslar,tabaklar ,çatallar....her şey hazır
Çıktık evden ,Kafileye bizim aile (anne-babam)da katıldı.Kardeşimde müstakbel eşi ve çocuğuyla ek kontejyandan dahil oldu.Son olarak muhterem kayınvalidem ve hamurişleride kadroya katılınca kendimizi dağ yoluna vurduk.
Kayınvalidenin beğendiği bir yere konuşlandık.
Yer keşfi yaptıktan sonra sıra çay faslına geldi.
Kekler ,börekler,kanepeler,poğaçalar,veeeeeee benim köstebek pastam hepsi bir arada muhteşem görünüyordu.
Ben yiyecekleri hazırlayana kadar benim küçük kadınlarım papatya toplamışlar iki ellerinde de papatyalarla geldiler.
"Canım annem bize tac yaparmısın" dediler.Babası bu çocukları böyle yalaka yaptı.
yapmazmıyım.
Neyse sıra hamurişlerini afiyetle yemeye geldi.Büyük kızım uçarcasına gelerek oturdu.Ama nereye oturdu?
köstebek pastanın üstüne.
Sağlam kalan yerlerinden yediğimiz kadarıyla tadı nerdeyse mükemmel.Ama köstebek pasta kızlarımın litarütüründe iyice yerini aldı.
"Artık sincap pasta yapalım anne " diyorlar.
Dağ maceramız güzeldi.
İstop, yakan top gibi oyunlar oynadık.Çocuklar topumuzu almak için mızlayıp durdular.Bi rahat oynatmadılar adamı........
Pikniklere dinlenmek için gidilirde niye yorulunur anlamış değilim.Yoksa bir benmiyim yorulan ,tuhaf olan ben miyim anlayamadım.
Dönüşte gece miniklerin bile yatmasını beklemeden attım kendimi yatağa,ilerleyen saatlerde uyandığımda baktım herkes üstündeki kıyafetlerle sızmış.Babaları ve kızları...
Bu rahat bu vurdumduymaz adamdan bir nesil daha yetişiyor heyhat.
Ne demişti "ben ilgilenirim kızlarla sen uyu.....rahatına bak"
Bu gün bile her yerim ağrıyor.Bir hafta atamam bu yorgunluğu üstümden.
Haftaya da babamların balık planı var.Bahar geldi bizimkiler attı kendini kırlara bayırlara....
Zavallı benide sürükleyecekler arkalarından biliyorum.........
bu dağdan bir görüntü

bu da korudağ da gün batımı muhteşem dimi....
bu da papatyadan tac

5 yorum:

Dolunay dedi ki...

güzel bir gün geçirmişssin .temizlik yarım kalsada :) resımlerın güzel.sanırım 3. daha güzel

cool cookie dedi ki...

papatyadan taç çok şeker ... Ne güzel...kızlar ve sen.. bayılıyorum ... mutlulugunuz daim olsun:)

pecete dedi ki...

Komik ama önemli: Tacı nasıl yaptınız? Yeğenime yaparken olmadı ve bu konuya takık hale geldim.

tugbisimm dedi ki...

bende bir ödüllün var lemur'cuğum :)
sevgiler

lemur dedi ki...

sevgili pecete bencede papatyadan tac yapabilmek önemli...ve inan bu konuda o kadar yeteneksizdimki.Ama kızlarım olunca durum değişti sanırım çocukların için en iyisini yapma isteği bunun altında yatan.
Papatyaların birbirine ne kadar yakın olmasını istiyorsan saplarını o kadar kısaltıyorsun.
sonra tırnağınla sapına iğne deliğine benzer bir delik açıyorsun ve diğğer papatyayı bunun içinden geçiriyorsun .Bu böyle sonsuza kadar gidiyor.Ne kadar büyük bir tac yapacağına bağlı..sevgiyle